KARDIOCHIRURGIE

Kardiochirurgie je chirurgický obor, jehož náplní je operativní léčba získaných a vrozených srdečních onemocnění. Svým superspecializovaným zaměřením patří mezi elitní medicínské obory.

Největší část nemocných (60 až 80 procent) je k operaci srdce odesláno pro postižení věnčitých tepen při ischemické chorobě srdeční. V České republice se každoročně provádí přibližně 8 tisíc srdečních bypassů.

Další skupinu kardiochirurgicky řešitelných stavů tvoří onemocnění srdečních chlopní. Operace chlopenních vad tvoří 20 až 30 procent náplně kardiochirurgie. Ročně se v České republice provádí přibližně 3 tisíce výkonů na chlopních.

Některá kardiochirurgická pracoviště se zabývají transplantacemi srdce. V České republice se ročně provádí přibližně 50-60 transplantací srdce.

Kardiochirurgie řeší i onemocnění hrudní aorty (aneurysma, disekc e), srdeční arytmie (fibrilace síní) a vrozené srdeční vady. Jiná onemocnění srdce - srdeční nádory – se vyskytují a operují vzácně.

Týmová práce

Kardiochirurgie se neobejde bez úzké spolupráce s dalšími lékařskými obory:
  • kardiologie
  • anesteziologie
  • perfusiologie

PORADNA

Dotaz:

Dobrý večer.Mám dotaz.

Odpověď:

...

Vstup do PORADNY

VIDEO

Koronární bypass

Cílem operace je zajistit dostatečný přísun krve pro srdeční sval, zlepšit tak jeho funkci a snížit riziko náhlé smrti (infarktu myokardu).

Koronární bypass

Zobrazit VIDEO ARCHIV