Archiv starších novinek

Nalezeno 8 záznamů z celkového počtu 8, zobrazeny 1. - 8.

Koronární bypass
Cílem operace je zajistit dostatečný přísun krve pro srdeční sval, zlepšit tak jeho funkci a snížit riziko náhlé smrti (infarktu myokardu).

Sternotomie
Většina kardiochirurgických výkonů je prováděna z přístupu označovaného jako střední sternotomie. Jedná se o řez nad hrudní kostí ve střední čáře. Tento přístup umožňuje chirurgovi dokonalý přístup k srdci otevřením hrudního koše.

AV shunt
Založení cévního přístupu pro dialýzu je jedním z klasických cévně-chirurgických výkonů. Jeho principem je napojení některé z povrchových žil na tepnu.

Chirurgická léčba onemocnění chlopní
Televizní pořad společnosti UPC "U lékaře" věnovaný problematice chirurgické léčby onemocnění srdečních chlopní.

Endoskopický odběr žilního štěpu
Cílem výkonu je odběr povrchové žíly z dolní končetiny k provedení koronárního bypassu. Moderní metoda využívá k odběru kameru a endoskopické nástroje

Kryoablace plicních žil (MAZE)
Cílem výkonu je odstranění místa vzniku arytmie. Maze-procedura pro fibrilaci síní spočívá je vyřazení oblastí levé a pravé síně, které se podílejí na kroužení vzruchu.

Náhrada mitrální chlopně
Cílem výkonu je odstranění nedostatečně fungující mitrální chlopně a její náhrada chlopenní protézou. K tomu je možné využít mechanickou nebo biologickou chlopenní náhradu.

Endarterektomie plicnice
Cílem výkonu je odstranění organizovaných krevních sraženin z plicní tepny s částí její stěny. Unikátní operace se užívá v léčbě chronické tromboembolické plicní hypertenze – CTEPH.

PORADNA

Dotaz: