Jak na ně

Existuje hned několik možností, jak ovlivnit rizikové faktory. Způsob jak na to se liší podle věku a kondice. Ve starším věku je třeba samozřejmě počítat s některými omezeními. Po své babičce nemůžete chtít, aby každé ráno běhala. Na co se hlavně zaměřit:
  • Fyzická aktivita – S ohledem na zatížení kloubů jsou nejvhodnější krátké, ale pravidelné procházky, jízda na ortopedu nebo plavání v bazénu. Pro seniory existuje řada rehabilitačních sportovních programů.

• Přívod energie stravou – Množství přijaté energie by mělo odpovídat vynaložené fyzické aktivitě. U starých osob je nutno počítat s naopak sníženou chutí k jídlu a s omezeným příjmem tekutin. Jde o to najít rovnováhu. Krevnímu tlaku jen prospěje snížení příjmu soli.

• Kontrola hmotnosti – Snažte se o udržení hmotnosti v rozumných mezích. Srdci prospěje už malé snížení váhy. Způsobí příznivou změnu v hospodaření s energií.

• Léčba vysokého krevního tlaku – K normalizaci krevního tlaku se používají léky ze skupiny ACE-inhibitorů, antagonistů kalcia, beta-blokátorů nebo diuretik. O vhodnosti jejich nasazení rozhoduje lékař.

• Snížení cholesterolu – Úpravou diety a léčbou tzv. hypolipidemiky můžete riziko onemocnění srdce snížit až na polovinu.

Zamyslete se nad tím a poraďte se i se svým lékařem, jaký způsob snížení nebezpečí rozvoje aterosklerózy a jejích následků zvolit právě ve vašem případě.

PORADNA

Dotaz:

Dobrý večer.Mám dotaz.

Odpověď:

...

Vstup do PORADNY

VIDEO

Koronární bypass

Cílem operace je zajistit dostatečný přísun krve pro srdeční sval, zlepšit tak jeho funkci a snížit riziko náhlé smrti (infarktu myokardu).

Koronární bypass

Zobrazit VIDEO ARCHIV