Přeskočit navigaci Úvodní stránka | O projektu | Redakční rada | Napsali o nás | Kontakt | RSS
 

Novinky

Jízda „na kolečkách“ prospívá zdraví

Přestože obecně lidé méně nakupují, čísla ukazují, že pro in-line brusle to neplatí! Jen ve Velké Británii se ročně prodá okolo 100 000 párů. A není divu – tento sport má spoustu výhod. Jednou z nich je podpora zdraví našeho srdce.

In-line bruslení dávno není populární jen u -náctiletých. Kolečkové brusle obouvá stále větší počet dětí i dospělých. Důvody jsou nasnadě. Nemusíte nic složitě plánovat dopředu, stačí nazout brusle a během pár minut můžete začít jezdit. Bruslit můžete buď s přáteli, nebo i sami. To je ideální, pokud se potřebujete uklidnit nebo si něco v klidu promyslet.

Bruslení: žádné ulévání, ale skutečný trénink

In-line bruslení není to samé co takzvané „plavání“ s kamarádkou, kdy místo usilovných temp postáváte v rohu bazénu a povídáte si. Je to fyzicky náročný sport (tedy pokud zrovna nesedíte na trávníku a opět si nepovídáte s kamarádkou...). Poskytuje stejnou míru aerobní aktivity jako běhání a zrychlení srdečního rytmu jako jogging. Jízda na „inlajnech“ je dostatečná k tomu, aby pozitivně ovlivňovala srdce a trénovala srdeční a cévní systém. To, že je sportování na kolečkových bruslích zdraví prospěšné, ukázala i studie porovnávající u jedenácti dobrovolníků in-line bruslení s běháním a jízdou na kole.

Kolo, brusle, nebo běh?

In-line bruslení se nakonec ukázalo být lepším tréninkem pro srdce než jízda na kole, ne však lepším než běhání. Samozřejmě by byla škoda vzdávat se bruslí jen proto, že jízda na nich méně posiluje srdce než jiný sport. Tento „hendikep“ mohou totiž in-line bruslaři jednoduše zlepšit. Jak? Zvýšením aerobního tréninku rychlejším bruslením a jízdou do kopce.

Nohy jako z přehlídkového mola

Co je těmto třem sportům ale společné bez rozdílu, je posilování svalů. In-line bruslení dokonce posiluje určité svaly více než běhání nebo jízda na kole. Je totiž jednodušší a více přirozené pro tvarování boků a stehenních svalů, které nejsou předešlými formami cvičení posilovány. In-line bruslení také na rozdíl od jízdy na kole posiluje hamstringy a na rozdíl od běhu nezatěžuje organismus nárazy.

Pokud tedy chcete pozitivně ovlivnit své zdraví a dobře si zasportovat, zvolte „inlajny“. Pojedete-li k tomu občas rychle do kopce, nebudete zatěžovat své klouby, ale posílíte svoje srdce, cévní systém a protrénujete svaly, které při jiném cvičení zahálí.

(skl)

Zdroj: http://www.inlineonline.co.uk/benefits.htm


PORADNA

Dotaz:

dobry den mam 24 rokou , potrebujem vasu pomoc, som hlboko zalubena a asi som mala myokardicky ...

Odpověď:

...

Vstup do PORADNY

 

VIDEO

 

Koronární bypass

Cílem operace je zajistit dostatečný přísun krve pro srdeční sval, zlepšit tak jeho funkci a snížit riziko náhlé smrti (infarktu myokardu).



Koronární bypass

Zobrazit VIDEO ARCHIV

DATABÁZE ODBORNÍKŮ