Přeskočit navigaci Úvodní stránka | O projektu | Redakční rada | Napsali o nás | Kontakt | RSS
 

Novinky

Chůze pro zdravé srdce: nasaďte to správné tempo

Jaro se nezadržitelně blíží a za okny se pozvolna začíná oteplovat. Nastává tak ideální čas vyrazit na procházku a rozpumpovat tak zimou zlenivělé srdíčko. Pro zdravé srdce je cvičení velmi důležitým faktorem. A právě teplejší počasí usnadňuje nastartování chuti jít se hýbat ven. 

Udržujte tempo

Nejideálnějším cvičením pro srdce je obyčejná chůze. Je to levná a jednoduchá metoda, jak zůstat v kondici. Nejlepší je, najdete-li si nějakou společnost a pravidelný pohyb se tak stane zábavným bodem vašeho běžného programu. Pamatujte však, že se jedná o formu cvičení, a proto by chůze měla mít své tempo, ovšem člověk by měl být schopen při něm např. pohodlně hovořit. Ideální je postupně docílit pravidelné procházky (která zabere alespoň 30 minut) co nejčastěji je to v týdnu možné.

Co je nutné k úspěchu 

Vystrojte se

  • Oblečte si pohodlné oblečení a obuv, které bude odpovídat počasí.

Rezervujte si čas

  • Začněte pozvolna a délku chůze postupně a zlehka prodlužujte.
  • Určete si čas, který vždy věnujete právě chození – tato aktivita se tak postupně stane pravidelnou součástí vašeho života.
  • Pokud nestihnete své pravidelné cvičení, zkuste nějaký pohyb začlenit do svého dne jiným způsobem.

Mějte rozumná očekávání

  • Máte-li za sebou delší neaktivní období, trpíte-li nadváhou či nějakým srdečním onemocněním, prodiskutujte své možnosti s ošetřujícím lékařem, a to ještě než s chůzí začnete.
  • Najděte si více fyzické aktivity v průběhu běžného dne. Například se důkladně projděte po obchodním domě, než nakoupíte, choďte po schodech místo jízdy výtahem apod.
  • Pokud budete nuceni na delší období cvičení přerušit, neztrácejte kuráž a pozvolna opět začněte.
  • Pohyb vynechte hned po jídle, je-li venku velké teplo či pokud se na to prostě necítíte.

Udělejte z cvičení zábavu

  • Obměňujte svou aktivitu, volte různé trasy anebo vyměňte chůzi za jiný pohyb (např. plavání).
  • Přiberte rodinu či přátele, společně vám půjde cvičení snáz.
  • Povzbuďte se při chůzi třeba posloucháním hudby.

Dopřejte si odměnu

  • Zapisujte vykonané aktivity do kalendáře či diáře. Poznamenejte si vzdálenost trasy a čas, připojte své pocity po každé zvládnuté porci.
  • Po dosažení speciálního milníku se odměňte.

(boba)

Zdroj: http://my.clevelandclinic.org/, http://www.heart.org/


PORADNA

Dotaz:

dobry den mam 24 rokou , potrebujem vasu pomoc, som hlboko zalubena a asi som mala myokardicky ...

Odpověď:

...

Vstup do PORADNY

 

VIDEO

 

Koronární bypass

Cílem operace je zajistit dostatečný přísun krve pro srdeční sval, zlepšit tak jeho funkci a snížit riziko náhlé smrti (infarktu myokardu).



Koronární bypass

Zobrazit VIDEO ARCHIV

DATABÁZE ODBORNÍKŮ