Náhrada chlopně

Pokud chirurg zvolí náhradu srdeční chlopně, prvním krokem je odstranění nemocné chlopně (excise chlopně) a potom implantace umělé chlopně na její místo. Umělé chlopně používané k výměně nemocných chlopní se vyrábějí v různých velikostech, aby vyhovovaly velikosti pacienta a jsou vyrobeny z různých materiálů.

Existují dva rozsáhlé druhy srdečních chlopní klasifikované podle druhu materiálu:

• bioprotetické, tkáňové chlopně - jsou vyrobené primárně z tkáně zvířat (např.hovězí perikard, prasečí aortální chlopně, nebo lidské chlopně od dárců)

• mechanické chlopně - vyrobené ze syntetických materiálů

Výběr srdeční chlopně

Výběr mezi mechanickou a biologickou chlopní je závislý na individuelním posouzení výhod a rizik každé chlopně a životního stylu, věku a zdravotních podmínkách každého pacienta.

Výběr mezi mechanickou a biologickou chlopní je často závislý na věku pacienta. Nicméně neexistuje jasný závěr přesného věkového rozhraní, kdy by se měla upřednostňovat biologická chlopeň před mechanickou.

Předoperační stav pacienta je obzvláště důležitý při posouzení, který typ chlopně použít. Starší, nebo pacienti s více chorobami mohou být vhodnými kandidáty pro tkáňovou chlopeň. Jejich dalšími obtížemi mohou být onemocnění koronárních atrerií nebo ledvinové potíže, které často vyžadují chirurgickou léčbu, při které nemůže být užívána antikoagulační léčba nezbytná u mechanických chlopní.

Je řada věcí, které musí chirurg/kardiolog zvážit při výběru chlopně.

Video: Náhrada mitrální chlopně bioprotézou

PORADNA

Dotaz:

Dobrý večer.Mám dotaz.

Odpověď:

...

Vstup do PORADNY

VIDEO

Koronární bypass

Cílem operace je zajistit dostatečný přísun krve pro srdeční sval, zlepšit tak jeho funkci a snížit riziko náhlé smrti (infarktu myokardu).

Koronární bypass

Zobrazit VIDEO ARCHIV