Přeskočit navigaci Úvodní stránka | O projektu | Redakční rada | Napsali o nás | Kontakt | RSS
 

Novinky

Vyběhejte si zdravější srdce

Tento způsob pohybu si v posledních letech získává čím dál tím více příznivců. Běhání nesporně zlepšuje stav kardiovaskulárního systému, avšak v případě, že trpíte onemocněním srdce, je opatrnost na místě. Pokud nesprávně zvolíte tréninkový systém, můžete se potýkat s nepříjemnými komplikacemi. Pro běžce začátečníky proto přinášíme několik základních rad. 

Nákup vybavení

Nejprve kontaktujte svého lékaře a zeptejte se, zda je vůbec možné s vaším onemocněním běhat. Pokud ano, proberte s ním možnou intenzitu tréninku a začněte co nejdříve.

  • Pořiďte si kvalitní běžeckou obuv – nebojte se navštívit specializovaný sportovní obchod a vybrat si dražší boty, šetříte tím klouby.
  • Důležitou položkou je i vhodné oblečení – dnes si již vybere každý, hlavní je, aby svršky dobře sály pot a odváděly teplo. Přehřívání organismu je totiž další zátěž pro srdce.
  • Běžecké hodinky nejsou povinností, ale doporučují se – neustále totiž měří srdeční frekvenci a upozorní vás na příliš vysokou zátěž srdce.

Kam vyrazit a co vzít s sebou

  • Pro dostatečnou energii se doporučuje lehké jídlo 2 hodiny před výkonem.
  • Nejlepší místa pro běhání jsou parky nebo jiné oblasti, kde se vyhnete vysoké frekvenci automobilů a nadýcháte se čerstvého vzduchu.
  • Nedoporučují se odlehlá místa, pokud se totiž vyskytnou zdravotní problémy, pomoc často bývá daleko.
  • Důležité je dodržovat pitný režim. Nemáte-li možnost zakoupit vodu v místě běhání, raději si vezměte malou láhev s sebou.
  • Vždy u sebe noste nějaký identifikační průkaz a kartičku pojištěnce.

Rozcvička, běh a protažení

  • Nejprve se 5 až 10 minut rozehřejte, např. jízdou na rotopedu nebo chůzí.
  • Poté pořádně protáhněte svaly, hlavně dolní končetiny.
  • U samotného běhání pravidelně dýchejte, při bolesti na hrudi raději cvičení zanechte a kontaktuje lékaře.
  • Na konci nezapomeňte na protažení – nejprve 5 až 10 minut chůze a poté protažení svalů jako před začátkem běhu.

Podrobnější popis zásad správného běhu je nad rámec tohoto článku. Bližší informace můžete nalézt na stránkách zaměřených na běhání nebo vám poradí v jakémkoliv fitness centru. Dodržování výše uvedených rad není nikterak složité a jistě vám pomůže při budování silného, zdravého organismu.

(holi)

Zdroj: http://running.about.com/od/getstartedwithrunning/a/beginnersguide.htm


PORADNA

Dotaz:

dobry den moje dcera ma pul roku a narodia se s plicní hypertenzi je trvale na kyslíku myslíte že ...

Odpověď:

Dobrý den, bohužel nejsem plně informována o zdravotním stavu.

Vstup do PORADNY

 

VIDEO

 

Koronární bypass

Cílem operace je zajistit dostatečný přísun krve pro srdeční sval, zlepšit tak jeho funkci a snížit riziko náhlé smrti (infarktu myokardu).



Koronární bypass

Zobrazit VIDEO ARCHIV

DATABÁZE ODBORNÍKŮ